ضرورت توجه به زمان بندی در روند اجرای اقدامات تحولی سازمان
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد:
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی، بر ضرورت توجه به زمان بندی در روند اجرای اقدامات تحولی سازمان، تأکید کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی در شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بر ضرورت توجه به زمان بندی در روند اجرای اقدامات تحولی سازمان تأکید و اظهار کرد: تقاضای من اتمام این طرح و ساماندهی مناسب برای این بخش است زیرا این طرح هم اکنون در سطح ملی و فراملی مطرح شده است. بدیهی است که اقدام انجام شده، مؤثر است. لذا ما نباید لحظهای از ارائه کامل کار، غفلت کنیم.وی افزود: در مسیر کارهای خود باید به مسأله زمان بندی «چاپ سپاری کتابها» توجه ویژه داشته باشیم زیرا این بخش، امر بسیار مهمی است. ویرایش کتابهای درسی دوره اول متوسطه، یکی از مباحثی است که بر آن تأکید ویژه دارم. نکته دوم درج رمزینهها در بخش مربوط به هر درس است و نباید شاهد این باشیم که صرفاً رمزینهها در ابتدای هر کتاب درج میشوند.رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در کتابهای درسی، کنترل کیفیت لحاظ شود. افرادی که به آنها ابلاغ داده شده، باید تمام کتابها را بررسی و بازبینی کنند. در بخش آخر نیز چاپ تصویر «شهید علی لندی» است که باید در مرکز توجه قرار گیرد البته بسیار خوشحالم که تصویر این نوجوان شهید بر روی یکی از نشریات ما چاپ شده است اما باید در کتابها نیز به این امر توجه داشته باشیم.وی ادامه داد: عنوان پژوهشهای ما باید «پژوهش در خدمت تحول» باشد زیرا ما در هفته پژوهش میخواهیم، هر کاری که انجام میدهیم در خدمت تحول باشد. در این مسیر ما باید بر «مبانی نظری رمزینههای سریع پاسخ» کار کنیم و ریشههای آن را مورد بررسی قرار دهیم. نکته دوم «مبانی نظری آموزش غیر حضوری» است که باید بر روی آن کار انجام دهیم.ملکی خاطرنشان کرد: چیستی «بسته تربیت و یادگیری»، نکته دیگری است که باید بر روی آن کار انجام دهیم البته برای این امر هیأت اندیشه ورز تشکیل شده و بحثهایی نیز برای آن شده است اما ضروری است که فردی بر روی این موضوع، به صورت متمرکز کار کند. رونمایی از تولیدات علمی و پژوهشی سازمان نیز، از جمله اقداماتی است که باید در این بخش مد نظر قرار دهیم. وی اضافه کرد: «تعلیم و تربیت در پساکرونا» و پرداختن به چیستی آن، موضوعی است که باید با تأکید در برنامه درسی انجام شود. معرفی راهنمای برنامه درسی برتر نیز موضوع دیگری است که باید در این راستا محور قرار گیرد و برای هفته پژوهش ارائه شود.